Het Zweedse Polestar is flink aan de weg aan het timmeren. Om de verkoop extra te stimuleren zal de fabrikant binnenkort een viertal showrooms in Nederland openen. Polestar noemt het echter geen showroom, maar Spaces. Het is een ruimte waar je de Polestar van dichtbij kunt meemaken en bekijken alvorens je besluit de koop te sluiten.
Polestar online
Tot op heden kan de Polestar enkel online bekeken en besteld worden. De strategie past exact in het beeld wat de fabrikant naar buiten wil dragen. Nadat de auto online helemaal is samengesteld kan men de order definitief plaatsen. De bestelde auto zal dan door de fabrikant thuis worden afgeleverd. De Zweden hoeven niets te klagen over de populariteit van het internet. De auto’s van het merk vinden gretig aftrek en ook in Nederland.
Om de laatste twijfelaars over de streep te trekken zal Polestar in Nederland een viertal ‘Spaces’ inrichten. Hier kan de Polestar van dichtbij bekeken worden. Deze showrooms worden vooralsnog gezien als een verlengstuk van de dienstverlening die voornamelijk online plaatsvindt.
Nederlandse ‘Spaces’
In Nederland zullen er een viertal showrooms geopend worden. Deze ruimtes worden geopend in Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam en Leidschendam. Op 25 juli zullen Eindhoven en Rotterdam de primeur hebben. In Leidschendam zal er op deze zelfde dag nog een pop-up store geopend worden. Later dit jaar zal Polestar zijn intrek nemen in een permanente locatie. De Polestar Space in Amsterdam zal later dit jaar geopend worden. Een exacte datum van deze locatie kon helaas nog niet gemeld worden.
“Het is onze ambitie om de relatie tussen consument en automerk te herdefiniëren en automotive retail te veranderen. Met de Polestar Spaces maken we het kopen van een auto weer eenvoudig, zonder gedoe. De Spaces zijn een belangrijk onderdeel van onze klantervaring en de plek waar we onze klanten daadwerkelijk ontmoeten”, aldus Thomas Ingenlath, CEO van Polestar. “De Spaces bieden daarom een klantervaring die zich écht alleen op de consument richt, zonder focus op harde verkoop. De consument heeft daarbij zelf de controle over hoeveel interactie zij of hij wil. En als ze eenmaal de perfecte Polestar hebben geconfigureerd, kan de auto online worden besteld, waar en wanneer het de klant uitkomt.”
Experts
Volgens Polestar kunnen in de verschillende Spaces in Nederland zowel de Polestar 1 als de Polestar 2 bewondert worden. Er zullen ook experts rondlopen die alles kunnen vertellen over de auto’s. Zij kunnen daarnaast ondersteuning bieden bij het plaatsen van de bestelling indien dit nodig is.
Het merk is momenteel druk bezig om hun netwerk met Spaces verder uit te breiden. Door heel Europa is het de bedoeling dat dergelijke Spaces geopend worden. Op deze manier hopen de Zweden dat hun product in Europa in ieder geval genoeg houvast zal bieden.