Karma gebruikt zelf het E-Flex platform al voor hun vorig jaar geïntroduceerde Revero GT. Nu kondigen ze aan dat hun platform voor elektrische auto’s ook beschikbaar komt voor andere fabrikanten.
E-Flex platform is geschikt voor alle auto’s
Volgens Karma is het E-Flex platform uitermate flexibel. Het zou geschikt zijn voor werkelijk alle soorten auto’s: van krachtige supercars tot bestelwagens. Daarnaast is het zowel geschikt voor auto’s met een enkele elektromotor, als diegene met een range-extender (zoals de Revero GT). Karma geeft aan dat er tot 22 verschillende configuraties mogelijk zijn wat betreft accupakketten en aandrijflijnen. Ze willen in de aankomende maanden aan de hand van voorbeelden duidelijk maken hoe veelzijdig dit platform precies is.
Karma wil groeiende capaciteiten tonen
Karma geeft aan dat het hoofddoel van dit alles is om hun toenemende capaciteit te tonen. Ze willen dan ook de belangrijkste hightech toepassingen van het E-Flex platform demonstreren, waaronder de hard- en software, kunstmatige intelligentie en geavanceerde technologieën.
Sneller en goedkoper ev’s bouwen
Daarnaast reageert Karma met dit E-Flex platform naar eigen zeggen op de grote vraag die er is naar geëlektrificeerde platforms. De kosten die de ontwikkeling, het testen, certificeren en bouwen van zo’n platform met zich meebrengen, zijn erg hoog. Met hun platform maakt Karma het voor autofabrikanten mogelijk om niet alleen sneller een plaatst te krijgen op de markt voor elektrische voertuigen, maar ook tegen veel lagere ontwikkelingskosten.